Friday, November 15, 2013

HARGA MINYAK KEJAP NAIK, KEJAP TURUN...HEBAT SANGAT KER KERAJAAN SEKARANG NI? @NajibRazak @MYConsumer


Semalam aku dapat tau, harga minyak RON97 turun 10sen. Hangpa semua rasa camner? Kita semua rasa tak dengan penurunan harga minyak ni. Aku rasa Kerajaan la ni dah macam tak der pendirian yang kuat.

Apa pemimpin2 atas ni buat? Yang Pakatan Rakyat sibuk kata harga minyak turun. Bila Kerajaan turunkan depa senyap pulak. Pada aku dua2 tak boleh pakai sangat. Apa bezanya harga minyak RON97 ni diturunkan? Hangpa semua tengok tak golongan mana yang banyak pakai RON97 ni?

Yelah pada depa2 yang pakai keta besaq takkan tak sayang keta kot. Mesti sayangkan...keta hangpa semua besaq2 laju pulak tu. Mesti pakai minyak baguih punya kan. Tapi ramai jugak yang pakai RON95...betui tak??

Pandangan aku, Kerajaan perlu kaji sebaik mungkin pasal harga minyak ni. Memang betui minyak kita adalah yang terbaik di dunia dan kita EXPORT minyak kita ke luar. Dengan masalah2 dunia Amerikanya semua tu memang tempiasnya ke negara kita jugak.

Tapi wajarkah RON97 yang turun harga? Awat nak bela poket2 depa yang di golongan pertengahan ke atas ni? Depa banyak duit boleh bayaq punya.


Dengan harga barang dapur yang skang ni tak menentu harganya, kejap naik kejap turun. Kerajaan ni bertindak tu tegas la skit. Jangan duk pondan sangat macam Pak Menteri kita tu.

Harga minyak naik, semua pemborong/pembekal perangai macam SETAN, naik harga gila2. Lepas tu, rakyat salahkan Kerajaan. Kalau hangpa semua suka rakyat salahkan hangpa, buatlah selalu naaa.

Kerajaan patut lebihkan tumpu pada golongan bawahan ni lebih, depa pun nak hidup jugak. Nak jugak berusaha untuk berjaya dalam hidup. Kalau awai2 asyik kena tikam jer payah jugak naaa. Kaji semula harga RON95, itu yang harus diberi keutamaan untuk kesenangan semua lapisan masyarakat.


Pikiaq pikiaq la sama naaaa wahai pemimpin2 semua!!!


No comments:

Post a Comment