Monday, October 28, 2013

SYARIKAT KAWALAN KESELAMATAN MAJIKAN PEMBUNUH PEGAWAI AMBANK MILIK PEMIMPIN UMNO? @PDRMsia


Ada kata kes ni heboh satu dunia, tapi bila aku tanya kawan2 aku di luaq negara depa tak tau sangat pun dan liputan tak der lah meluas sangat. Kadang-kadang aku duk heran, ada media yang nak cerita depa sensasi duk pi pukul canang kata cerita dia lah paling meletop sana sini. Betui kaaa????

Sekarang ni heboh cerita pasai kes rompakan dan bunuh pegawai Ambank di USJ minggu lepas. Aku simpati dengan keluarga mangsa dan seharusnya si pembunuh ni kalau dapat kita tembak kepala dia bagi hancoq macam mana dia buat pada pegawai bank tersebut. Hangpa semua setuju tak????

Bila jadi insiden macam nie kita semua kena la pakat sama2 untuk bantu Polis. Aku dapat tahu KDN dah tamatkan lesen kontrak syarikat kawalan keselamatan tersebut. Baguih la cam tu kan. Tapi betui ka owner syarikat tersebut dimiliki oleh pemimpin UMNO?

Ada yang kata syarikat tersebut ialah Securiforce Sdn Bhd dan Pengarah Eksekutif, Kumpulan Securiforce Sdn. Bhd. (Securiforce) ialah Datuk Maznah Hamid. Banyak betul versi cheq dengaq nama syarikat yang terbabit. Kalau dilihat dari gambar pak guard tu ianya milik syarikat lain.

Hangpa tengok sendiri gambaq ni, dan ini nama syarikat yang sebenar.....


Suspek pembunuhan kejam lengkap bersenjata dan memakai uniform yang tertera nama syarikat iaitu ‘Kawalan Prima’, dengan itu pastikan syarikat ‘Kawalan Prima’ dibungkus berkuatkuasa serta merta sebagai pengajaran kepada syarikat lain, hukuman yang setimpal kepada pemilik syarikat juga perlu ditimbang.

KAWALAN PRIMA SDN BHD
Nama Pengarah:
1. Halim bin Yom
2. Iqbal Halim bin Halim
3. Intan Shafinaz binti Halim

Nama Pemegang Saham:
1. Sarjet Singh a/l Dershan Singh
2. Halim bin Yom
3. Manjit Singh a/l Dershan Singh
4. Hayati binti Halim
5. Intan Shafinaz binti Halim
6. Kasmah binti Halim
7. Manmant singh a/l Dershan Singh

Modal Berbayar: 1,000,000.00

Alamat Syarikat:
Kawalan Prima Sdn Bhd
Suite 1106, Tingkat 11th Floor
Wisma Lim Foo Yong
Jalan Raja Chulan, 50200 Kuala Lumpur.
No Tel: 03-21424363                No Fax: 03-21418682


Pandangan cheq tak kisah, syarikat tersebut milik siapa pun. Kalau dah terbukti salah, hukuman setimpal seharusnya dijatuhkan pada depa. Jangan duk suka suki nak buat apa saja. Perkara mati macam ni tak boleh dibuat main apatah lagi nak dipolitikkan.

Tak kira UMNO ka, PAS ka, PKR DAP ka.....ada bukti memang salah heret ke muka pengadilan. Itu barunya dinamakan adil dan saksama. Faham ka????


Jangan cuba duk sorok pemimpin, hangpa dapat apa????

No comments:

Post a Comment